Mijn SCORM-objecten zijn te klein of te groot in de Inhoudstool
In veel gevallen zijn weergaveproblemen het gevolg van instellingen die zijn geselecteerd bij het maken van een SCORM-pakket. Als SCORM-objecten te klein of te groot zijn wanneer ze worden weergegeven in Inhoud, kunt u overwegen de absolute waarden die zijn ingesteld voor de dimensies in het HTML-bestand te vervangen door relatieve waarden. Dit doet u als volgt:
- Klik in Bestanden beheren op het actiemenu voor het bestand dat u wilt bewerken.
- Selecteer Bestand bewerken.
- Klik op HTML-teksteditor.
- Vervang de absolute waarden voor breedte en hoogte in het HTML-bestand door relatieve waarden.
- Klik op Opslaan.
Opmerking: de locatie van deze elementen is afhankelijk van de authoring-tool die wordt gebruikt om het SCORM-pakket te maken. Door deze waarden te bewerken vanuit de publicatietool en een nieuw pakket met de bijgewerkte waarden te maken, kunt u het pakket herhaaldelijk gebruiken, terwijl u het slechts één keer hoeft te bewerken.
De bovenkant van mijn SCORM-objecten wordt bijgesneden in de Inhoudstool
De configuratievariabele d2l.Tools.Content.ContentIFrameHeight kan zo worden ingesteld dat de hoogte van de iframe-container wordt beperkt, zodat SCORM-objecten niet worden bijgesneden wanneer ze worden weergegeven in Inhoud.
On deze configuratievariabele in te stellen:
- Klik in het menu Beheertools op Browser voor configuratie-variabelen > Tools > Inhoud > ContentIFrameHeight.
- Klik op Waarde toevoegen.
- Voer de ID van organisatie-eenheid in of selecteer deze waarvan u de hoogte van het iframe wilt wijzigen.
- Voer de nieuwe pixelwaarde in die u wilt instellen voor het iframe.
- Klik op Opslaan.
Opmerking: Als u deze configuratievariabele wijzigt, wordt de hoogte van de iframe-container gewijzigd voor alle inhoud die binnen een bepaalde organisatie-eenheid wordt weergegeven. Als u naast SCORM-pakketten andere inhoudstypen gebruikt, kunt u overwegen het SCORM-pakket te wijzigen.
Wanneer ik mijn SCORM-pakket in de Inhoudstool bekijk, krijg ik een melding dat er een fout is opgetreden bij het initialiseren van de communicatie met het educatief beheersysteem
Sommige ontwerptools voegen een multiscreen.html-bestand aan SCORM-pakketten toe dat moet worden bewerkt voordat het pakket in Brightspace® kan worden geïmporteerd. Voer de volgende stappen uit om het bestand te bewerken:
- Open de ZIP-map van het SCORM-pakket.
- Zoek het bestand
multiscreen.html
.
- Open het bestand in een editor.
- Zoek de parameter
onload
van de tag <frameset>
.
- Vervang de huidige waarde door:
onload=""
.
- Zoek de parameter
src
van de tag <frame>
.
- Werk de
src
waarde bij met het juiste .htm
-bestand. Als de projectnaam bijvoorbeeld Inleiding VRT – Tool Intro is, moet het SCORM-pakket een htm-bestand bevatten met de naam VRT – Tool Intro.htm
. In dit voorbeeld zou de parameter src
zijn: src="VRT – Tool Intro.htm"
.
- Sla de wijzigingen op.
- Plaats het bestand terug in de ZIP-map en overschrijf het origineel.
- Importeer het SCORM-pakket in Brightspace® met de tool Onderdelen importeren/exporteren/kopiëren.
Er verschijnt een fout wanneer ik het venster sluit dat ik opende om mijn SCORM-pakket af te spelen
Afhankelijk van uw authoringtools en als u de oude SCORM-oplossing gebruikt, kunt u de speler mogelijk in een nieuw venster openen. Hef de selectie op van opties die ervoor zorgen dat de speler in een nieuw venster wordt geopend en exporteer uw SCORM-object opnieuw.
Een 'LMSSetValueError:cmi.core.lesson_status to [unknown] Incorrect Data Type'-foutmelding verschijnt wanneer ik mijn SCORM-object open
Er is een probleem met het exporteren van uw SCORM-object. De actie lessenstatus is in de export hard geprogrammeerd met een waarde die geen optie voor geaccepteerde waarden is. Open het SCORM-pakket en zoek op 'onbekend'. Als je het vindt in een .html-bestand, open het bestand en vervang 'onbekend' met 'voltooid'.