Mijn CPD-records instellen
U kunt doelen van functietitels, categorieën, methoden en aanvullende vragen voor de professionele ontwikkeling binnen uw organisatie instellen.
De tool Mijn CPD-records inschakelen
U moet de tool Mijn CPD-records inschakelen voor gebruik in Brightspace® en in uw organisatie.
De tool Mijn CPD-records inschakelen
- Ga naar Beheertools > Organisatietools.
- Zoek naar Mijn CPD-records en schakel de tool in de kolom Beschikbaarheid in.
Mijn CPD-records configureren
U moet de functie, categorie, methoden en mogelijke vragen voor uw records instellen.
Mijn CPD-records configureren
- Ga naar Beheertools > CPD-beheer.
- Bekijk op het tabblad Doelen functietitel een lijst met functietitels met standaarddoelen die worden afgedwongen voor een gebruiker met de corresponderende titel.
| Belangrijk: in dit geval kunnen de gebruikers deze doelen niet wijzigen en hun doelen niet beheren. Deze lijst bevat alle functietitels die zijn ingesteld met het gebruikerskenmerk Werknemersrol. Als u doelen voor een bestaande titel wilt bewerken, klik dan op de corresponderende titel in de lijst. Beheerders moeten beslissen of cursisten hun eigen persoonlijke doelen moeten stellen of dat zij als beheerder doelen voor functietitels willen stellen. Beide opties kunnen niet tegelijkertijd worden ingesteld en u kunt ook niet tussen beide opties schakelen nadat er een is ingesteld. |
- Als u een nieuwe categorie wilt toevoegen op het tabblad Categorieën, klik dan op Categorie toevoegen en voer een categorienaam in. Klik op Opslaan en rangschik zo nodig de lijst met slepen en neerzetten.
- Als u een nieuwe methode wilt toevoegen op het tabblad Methoden, klik dan op Methode toevoegen en voer een methodenaam in. Klik op Opslaan en rangschik zo nodig de lijst met slepen en neerzetten.
- Als u een nieuwe vraag wilt toevoegen op het tabblad Vragen, klik dan op Vraag toevoegen en voer de tekst van de vraag in. Klik op Opslaan en rangschik zo nodig de lijst met slepen en neerzetten.
De widget Mijn CPD-records toevoegen aan de startpagina van de organisatie
Gebruik de widget Mijn CPD-records om de Algehele voortgang van gebruikers te volgen voor Gestructureerde en Ongestructureerde professionele ontwikkeling te volgen.
De widget Mijn CPD-records toevoegen aan de startpagina van de organisatie
- Klik onder aan de startpagina van uw organisatie op Opties van startpagina (...) > Deze startpagina bewerken.
- Klik in het gedeelte Widgets op Widgets toevoegen.
- Zoek in het dialoogvenster Widgets toevoegen naar Mijn CPD-records.
- Schakel het selectievakje in en klik op Toevoegen.
- Sleep de widget Mijn CPD-records om te ordenen hoe deze moet worden weergegeven op de startpagina van uw organisatie.
- Klik op Opslaan en sluiten.
De tool Mijn CPD-records toevoegen aan de navigatiebalk
Voeg de tool Mijn CPD-records toe aan uw navigatiebalk voor snellere toegang voor gebruikers.
De tool Mijn CPD-records toevoegen aan de navigatiebalk
- Beweeg de muis over de navigatiebalk en selecteer Opties van navigatiebalk (...) > Deze navigatiebalk bewerken.
- Klik op de pagina Navigatiebalk bewerken op Koppelingen toevoegen.
- Zoek in het dialoogvenster Links toevoegen naar Mijn CPD-records.
- Schakel het selectievakje in en klik op Toevoegen.
- Sleep de koppeling Mijn CPD-records naar de navigatiebalk om te ordenen hoe deze moet worden weergegeven.
- Klik op Opslaan en sluiten.