Over de Widget Mijn organisatie-eenheden
Normaal gesproken zijn organisatiebeheerders de enige gebruikers van een instelling die alle typen organisatie-eenheden kunnen bekijken en navigeren via de tool Editor organisatie-eenheid in het menu Beheertools. Instructeurs en cursisten kunnen alleen naar de organisatie-eenheden van de cursuseditie navigeren waarvoor ze zijn ingeschreven. Deze worden vermeld in de cursusselectie op de minibalk en in de widget Mijn cursussen.
Mijn organisatie-eenheden is een aangepaste widget waarmee alle gebruikers kunnen zoeken en navigeren naar verschillende soorten organisatie-eenheden waarvoor ze zijn ingeschreven, zoals hogescholen, afdelingen, semesters, groepen, secties, cursusedities en cursussjablonen. Met deze widget kunnen instructeurs en cursisten naar andere organisatie-eenheden gaan, afgezien van de cursusedities waarvoor ze zijn ingeschreven, zonder dat ze toegang tot de Editor organisatie-eenheid nodig hebben.
De widget Mijn organisatie-eenheden inschakelen
Beheerders moeten ervoor zorgen dat de widget is ingeschakeld op de pagina Organisatietools voordat gebruikers deze kunnen toevoegen aan de startpagina's van hun organisatie of organisatie-eenheid.
De widget Mijn organisatie-eenheden inschakelen
- Klik in het menu Beheertools op Organisatietools.
- Stel op de pagina Beschikbaarheid tool de instelling Beschikbaarheid van mijn organisatie-eenheden in op Aan.
Afbeelding: mijn widget Mijn organisatie-eenheden inschakelen.