Met de widget Mijn cursussen kunnen cursisten hun favoriete cursussen vastpinnen aan de bovenkant van hun cursuslijst. In de mobiele weergave worden widgets nu boven elkaar geplaatst en biedt de widget Mijn cursussen veel nieuwe opties voor instructeurs.
Met deze widget zien instructeurs en cursisten de cursussen op inschrijvingsdatum, waarbij prioriteit wordt gegeven aan huidige inschrijvingen. Beheerders en hoofdgebruikers zien cursussen op datum van de laatste toegang. Als er minder dan 50 totale inschrijvingen zijn, worden deze als volgt gesorteerd:
- In de widget Mijn cursussen worden handmatig vastgepinde cursussen weergegeven op het tabblad Vastgepind. Op het tabblad Alle worden maximaal 12 inschrijvingen weergegeven: vastgepinde cursussen worden als eerste getoond, gevolgd door huidige inschrijvingen en daarna toekomstige inschrijvingen (indien deze voor de gebruiker beschikbaar of zichtbaar zijn). Houd er rekening mee dat er meer dan 12 cursussen kunnen worden weergegeven als deze handmatig zijn vastgepind. Vastgepinde cursustegels geven meldingen weer voor niet-geëvalueerde opdrachtindieningen en tests, en ongelezen discussieberichten.
- In het vervolgkeuzemenu Cursuskiezer worden handmatig vastgepinde cursussen weergegeven, gevolgd door huidige inschrijvingen, toekomstige inschrijvingen (als deze beschikbaar en zichtbaar zijn voor de gebruiker) en eerdere inschrijvingen (als deze zichtbaar zijn voor de gebruiker).
- De navigatiebalk Alle cursussen weergeven biedt een overzicht van de cursussen door standaard eerst handmatig vastgepinde cursussen weer te geven, gevolgd door huidige inschrijvingen, daarna toekomstige inschrijvingen (indien deze beschikbaar en zichtbaar zijn voor de gebruiker) en vervolgens eerdere inschrijvingen (indien deze beschikbaar of zichtbaar zijn voor de gebruiker). Als de gebruiker de volgorde wijzigt, worden vastgepinde cursussen niet gescheiden van andere cursussen op basis van sorteervolgorde, filters en zoektermen.
Als er in totaal meer dan 50 inschrijvingen zijn, worden deze als volgt gesorteerd:
- In de widget Mijn cursussen worden handmatig vastgepinde cursussen weergegeven op het tabblad Vastgepind. Op het tabblad Alle worden handmatig vastgepinde cursussen gevolgd door maximaal 12 laatst bezochte cursussen. Houd er rekening mee dat er meer dan 12 cursussen in de widget kunnen worden weergegeven als ze allemaal handmatig zijn vastgemaakt.
- In het vervolgkeuzemenu Cursuskiezer worden handmatig vastgepinde cursussen weergegeven, gevolgd door maximaal 12 laatst bezochte cursussen, gevolgd door alle resterende cursussen die beschikbaar zijn voor de gebruiker.
- In het gebied Alle cursussen weergeven worden handmatig vastgemaakte cursussen weergegeven, gevolgd door maximaal 12 laatst bezochte cursussen, gevolgd door alle resterende cursussen die beschikbaar of zichtbaar zijn voor de gebruiker. Als de gebruiker de sorteervolgorde wijzigt, worden vastgepinde cursussen niet gescheiden van andere cursussen op basis van de sorteervolgorde, filters en zoektermen.
Bovendien kunt u de optie Deze widget aanpassen gebruiken om de widget Mijn cursussen te configureren om tabbladen weer te geven die cursussen ordenen op semesternaam, afdeling of rol voor de organisatie. U kunt de tabbladen Semesternaam en Afdeling alfabetisch of omgekeerd alfabetisch sorteren. Gebruikers kunnen eenvoudig al hun cursussen bekijken door op elk tabblad te klikken.
Opmerking: Informatie die wordt weergegeven op de tegels van cursussen in de widget Mijn cursussen, wordt in de cache opgeslagen door de browsersessie van een gebruiker en die cache wordt elke vijf minuten bijgewerkt. Dit zorgt ervoor dat de widget blijft presteren, omdat de gegevens in de widget niet vaak veranderen. Dit kan betekenen dat het tot vijf minuten kan duren voordat wijzigingen in de informatie op de cursustegels worden weergegeven. Enkele voorbeelden van getroffen gedeelten zijn de actieve status van een cursusaanbod, de afbeelding op de cursuskaart en de naam of code van een cursusaanbod. Inschrijvingen worden niet beïnvloed door caching en nieuwe inschrijvingen voor cursussen worden onmiddellijk weergegeven in de widget Mijn cursussen.