Garandeer na het samenstellen van uw cursus dat deze toegankelijk is voorcursistendoor de beschikbaarheid en actieve status te regelen. Dit is vooral belangrijk als u uw cursus alleen beschikbaar wilt maken voorcursistengedurende een bepaalde periode of semester.
Uw cursus beschikbaar en actief maken
- Gebruik de cursuskiezer op de startpagina van uw organisatie om de cursus te zoeken en te openen die u wilt activeren.
- Ga naar Cursusbeheer > Informatie cursuseditie.
- Selecteer Cursus is actief.
Afbeelding: Het selectievakje Cursus is actief.
Opmerking: u kunt een cursuseditie deactiveren om deze te verbergen voorcursistendoor het selectievakje Cursus is actief uit te schakelen. - Klik op Opslaan.
Belangrijk: als een startdatum en einddatum zijn ingesteld maar deinstructeurCursus is actief niet selecteert, wordt de cursus niet toegankelijk voorcursistenop de geselecteerde startdatum. De cursus moet worden geactiveerd door Cursus is actief te selecteren.
Overwegingen bij de start- en einddatum van de cursus
Als er geen startdatum en einddatum zijn vastgelegd in de Informatie voor de cursuseditie, is de cursus onmiddellijk toegankelijk voorcursistenin de widget Mijn cursussen en in het menu Een cursus selecteren.
Afbeelding: opties Startdatum en Einddatum.
Let op de volgende overwegingen voor de start- en einddatum:
- Als een cursus actief is, wordt de cursus weergegeven in de widget Mijn cursussen, maarcursistenhebben geen toegang tot de cursus totdat de begindatum is verstreken.
- Als een cursus actief is en de einddatum is verstreken, is de cursus nog steeds zichtbaar in de widget Mijn cursussen, maar kan deze niet worden geopend.
- Als een startdatum en einddatum zijn ingesteld, maar deinstructeurCursus is actief niet selecteert, wordt de cursus niet toegankelijk voorcursistenop de geselecteerde startdatum. De cursus moet worden geactiveerd door Cursus is actief te selecteren.