Mijn organisatie-eenheden is een aangepaste widget waarmee alle gebruikers kunnen zoeken en navigeren naar verschillende soorten organisatie-eenheden waarvoor ze zijn ingeschreven, zoals hogescholen, afdelingen, semesters, groepen, secties, cursusedities en cursussjablonen. U kunt de widget Mijn organisatie-eenheden gebruiken om naar andere organisatie-eenheden te gaan, afgezien van de cursusedities waarvoor u bent ingeschreven, zonder dat u toegang tot de Editor organisatie-eenheid nodig hebt.
De widget Mijn organisatie-eenheden toevoegen aan de startpagina van een organisatie-eenheid
- Navigeer naar de organisatie-eenheid waaraan u een widget wilt toevoegen.
- Klik op Cursusbeheer.
- Selecteer in het gedeelte Site-instellingen de optie Startpagina's.
Afbeelding: klik op Startpagina's op de pagina Cursusbeheer.
- Klik op de startpagina van de cursus.
Afbeelding: klik op het tabblad Startpagina's op de startpagina die u wilt bewerken.
- Klik in het gedeelte Widgets op Widgets toevoegen.
- Schakel het selectievakje Mijn organisatie-eenheden in.
Afbeelding: selecteer de widget Mijn organisatie-eenheden in het dialoogvenster Widgets toevoegen.
- Klik op Toevoegen.
Afbeelding: klik op Toevoegen om de widget Mijn organisatie-eenheden aan uw startpagina toe te voegen.
- Sleep de widget naar de locatie waar u de startpagina wilt organiseren.
- Klik op Opslaan en sluiten.
Afbeelding: klik op Opslaan en sluiten nadat u de widgets op de startpagina hebt bewerkt.
De instellingen van de widget Mijn organisatie-eenheden instellen
- Ga vanaf de startpagina van een organisatie of de startpagina van een organisatie-eenheid naar de widget Mijn organisatie-eenheden.
- Klik in het actiemenu van de widget Mijn organisatie-eenheden op Deze widget aanpassen.
Afbeelding: klik op Deze widget aanpassen in het contextmenu van de widget Mijn organisatie-eenheden.
- Schakel het selectievakje in naast het type organisatie-eenheid dat u in de widget wilt weergeven.
- Als u de naam van het type organisatie-eenheid in de widget wilt weergeven, zet u de schakelaar op Aan.
- Voer een getal in voor het veld Minimaal aantal inschrijvingen nodig voor weergeven.
- Selecteer in de vervolgkeuzelijst Paginaformaat het aantal organisatie-eenheden dat per pagina binnen de widget moet worden weergegeven.
- Klik op Opslaan.
Afbeelding: voeg aangepaste parameters toe voor de widget Mijn organisatie-eenheden.