Hoe meld ik me aan voor deze Brightspace Community?
Leer hoe JIJ verbinding kunt maken met een ervaring met eenmalige aanmelding, bekijk de documentatie die het beste op jou van toepassing is op basis van als je een van de volgende personen bent:
Contactpersoon voor goedgekeurde ondersteuning
Nieuw of bestaand lid van de Brightspace-community
Wat zijn de voordelen van het lidmaatschap?
Er zijn een heleboel voordelen aan lid worden van de community!
- Het is gratis
- 24/7 toegang tot discussieforums
- Toegang tot groepen
- Toegang tot het leercentrum beschikbaar voor Brightspace-gebruikers met lidmaatschap
Wat is de Community?
De Brightspace-community (waar je nu bent) is de primaire bestemming voor D2L's community van klanten, partners, gebruikers, ontwikkelaars en D2L-medewerkers om:
🔍 Vinden Productinformatie, release notes, documentatie, video's en webinars
🗨️ Delen productideeën met D2L, en uw kennis en middelen met anderen
🔗 Verbinden met andere gebruikers en D2L-medewerkers via lidmaatschap, discussieforums, groepen en het stellen van vragen
Wat is het verschil tussen de Brightspace Community en het Brightspace-platform dat ik dagelijks gebruik?
De Brightspace die je gewend bent te gebruiken voor onderwijsdoeleinden, noemen wij graag de Brightspace-leeromgeving. De Leeromgeving is waar u leert, lesgeeft of beheert, afhankelijk van uw rol binnen uw organisatie of school.
Wat kan ik doen als ik problemen ondervind bij het resetten van mijn Brightspace Community-wachtwoord?
📝Notitie: Heb je je aangemeld voor een nieuw Brightspace Community account? Zo niet, dan kan het Maak er nu een aan.
Als je nog steeds problemen ondervindt met je toegang tot de Brightspace Community, neem dan contact op met het Community-team van questions@community.d2l.com zodat we het van dichterbij kunnen bekijken.
Hoe krijg ik toegang tot de Product Idea Exchange (PIE)? 🥧
Onze Product Idea Exchange is waar we feedback van klanten verzamelen voor product- en toolsuggesties. Alle klanten hebben toestemming om OOB-items in te dienen, te becommentariëren en te stemmen.
Zodra je je Eenmalige aanmelding bij geregistreerd account voor gemeenschap
- Log in op de D2L Brightspace Community
- Navigeer naar de knop Snelle verbinding op de homepage
- Selecteren Uitwisseling van productideeën
Verder lezen
PIE-statussen
Wat maakt een goed idee?
Waar is de ASC-homepage?
Als je eenmaal hebt geregistreerd voor een Single Sign on-account voor de Community, log in en ga vervolgens naar de ASC-startpagina vanuit de nieuwe Community door deze stappen te volgen:
1. Log in op de community
2. Selecteer de 'ASC-startpagina'-knop op de Community-homepage om verbinding te maken met de ASC-homepage
Figuur: De Goedgekeurde ondersteuning Contact Homepage Widget op de homepage van de community
Ik kan mijn organisatie niet selecteren wanneer ik een aanvraag probeer te maken/beoordelen
Neem contact op met uw Customer Success Manager of TAM om dit probleem op te lossen met D2L IT.
Notitie: D2L IT staat los van D2L Support.
Verder lezen
ASC-bronnen
Hoe krijg ik toegang tot het Informatiecentrum? 🚌
Zodra je je Eenmalige aanmelding bij geregistreerd account voor gemeenschap
- Log in op de D2L Brightspace Community
- Navigeer naar Snelle verbinding op de homepage van de Brightspace Community.
- Selecteren Leercentrum
Ik kan geen verbinding maken met PIE of het Informatiecentrum
1. Meld u aan bij de nieuwe community-site
2. Selecteer uw profiel in de navigatiebalk en selecteer "Account- en privacy-instellingen"
3. Selecteer de link om uw persoonlijke gegevens bij te werken
4. Werk uw segment of rol bij naar een andere optie, bijvoorbeeld Overheid. Dit is slechts een tijdelijke maatregel en kan opnieuw worden bijgewerkt naar de juiste rol en het juiste segment zodra u de laatste resterende stappen hebt voltooid.
📝Notitie: Communityleden kunnen op dit moment hun gebruikersnaam of e-mailadres van de community niet bewerken.
5. Bevestig dat u een organisatie hebt geselecteerd in het vervolgkeuzemenu. Als u in een organisatie hebt getypt, kunt u geen verbinding maken met het Informatiecentrum of de OOB. Als uw school of organisatie niet in de lijst voorkomt, laat u dit veld leeg.
6. Selecteer Doorgaan
7. Selecteer de link Product Idea Exchange/ of Learning Center in de Quick Links Widget op de homepage van de community.
8. Als je deze stappen hebt voltooid en nog steeds geen verbinding kunt maken met het Informatiecentrum of PIE, neem dan contact met questions@community.d2l.com
Worden alle discussievragen gemigreerd naar de nieuwe site?
Kortom, nee.
Omdat onze Brightspace-producten en -tools altijd in ontwikkeling zijn, wilden we ervoor zorgen dat alleen vragen die een 'beste antwoord' kregen en actuele, actuele feiten bevatten, werden gemigreerd naar deze nieuwe Community-site.
Als u op zoek bent naar een vraag en deze niet kunt vinden op de nieuwe site, betekent dit dat er geen 'beste antwoord' is ontvangen.
In dit geval raden we aan Het plaatsen van de vraag naar de nieuwe Community-site om u in contact te brengen met een productexpert en de nieuwste, meest correcte informatie.
Worden alle artikelen gemigreerd vanuit de Legacy Community?
Nee. We werken eraan om zoveel mogelijk omleidingen van Legacy naar New Community in te voeren, maar in veel gevallen hebben we de inhoud van ons artikel gereorganiseerd, zodat u dat kunt doen zoek naar inhoud op uw plaats van lesgeven en leren bijv. K-12. Hierdoor is een 1-op-1 redirect niet altijd mogelijk.
We raden u aan documentatie bij te werken die is gekoppeld aan de oude community naar de nieuwe community.
Als je feedback hebt of specifieke soorten inhoud binnen Community wilt aanvragen, neem dan contact met ons op via Community Feedback.
Waarom wordt in communitydiscussies standaard het 'nieuwste' bericht weergegeven?
We zijn verheugd dat onze community nu een nieuwe functie biedt in Discussies om je te helpen tijd te besparen bij het scrollen! ⌛
Hoe werkt het?
Wanneer u bent gekoppeld aan een bepaalde discussie, functioneert het om elke gebruiker naar de inhoud binnen die thread te brengen die nieuw voor U is! Dit bespaart u tijd door te scrollen door inhoud die u al hebt gelezen.
📝Notitie: Om naar een specifieke plek in een discussiethread te linken in plaats van de 'laatste', selecteert u de datum onder de gebruikersnaam van de locatie waarnaar u in de thread wilt doorverwijzen.
Dit genereert een unieke URL die u vervolgens kunt delen, zodat de gebruiker rechtstreeks naar de door u beoogde plek in de discussie wordt geleid.
Hoe kan ik updates voor inhoud ontvangen?
Wil je de content volgen voor de laatste update? Discussieberichten kunnen worden voorzien van een bladwijzer. Door een bladwijzer voor een discussiebericht of discussiethread te maken, wordt u op de hoogte gesteld van eventuele updates.
Bijvoorbeeld door een bladwijzer te maken voor onze Opmerkingen bij de release discussie, wordt u op de hoogte gebracht van updates wanneer we een bericht plaatsen over onze volgende release.
Een bladwijzer maken voor een discussie
Hoe print ik Release Notes van de Brightspace Community?
U kunt alle tekst of afbeeldingen van de Brightspace Community afdrukken door de tekst te kopiëren en in de tekstverwerker van uw voorkeur te plakken. Dit geldt ook voor alle releaseopmerkingen.
Release-opmerkingen van de Brightspace-community afdrukken
- Navigeer naar Brightspace-gemeenschap en klik op Opmerkingen bij de release.
- Selecteer uw voorkeur Opmerkingen bij de release datum.
- Selecteer de tekst die u wilt afdrukken en kopiëren.
Figuur: De Kopiëren optie voor geselecteerde tekst. - Plak in je tekstverwerker.
- Afdrukken.
Video: Opmerkingen bij de release van de Brightspace-community afdrukken
Hoe stel ik een vraag op Brightspace Community?
U kunt rechtstreeks vanaf de startpagina van de Brighspace Community een vraag stellen.
Om een vraag te stellen
- Navigeer naar de knop Brightspace-gemeenschap homepage.
- Klik op de knop Stel een vraag knoop.
- Van de Stel een vraag pagina, doe je het volgende:
- Selecteer een Categorie voor uw vraag.
Notitie: Wanneer u een categorie selecteert, selecteert u op welke categoriepagina u uw vraag wilt plaatsen. Als u bijvoorbeeld de knop Hoger onderwijs / postsecundair categorie, wordt uw vraag toegevoegd aan de Discussies gedeelte van die categoriepagina.
- Schrijf je vraag en voeg details toe.
- Typ de knop Tags en selecteer eventuele relevante tags voor uw vraag.
- Klikken Stel een vraag.
Uw vraag is toegevoegd aan de Discussies van de categoriepagina die u hebt geselecteerd.
Afbeelding: Een nieuwe vraag die op de Discussies gedeelte van een categoriepagina.
Wat betekent het beoordelen van mijn berichten?
Je eerste bericht wordt van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur EST beoordeeld door een lid van het communityteam. Deze beoordeling zorgt ervoor dat er geen spam-inhoud aan de community is toegevoegd en dat vragen voldoen aan de algemene voorwaarden van de community!
Zodra je eerste bericht is beoordeeld en op de site is geplaatst, heb je volledige toegang om op alle forums te posten.
Video: Hoe stel je een vraag?
Hoe ontvang ik meldingen voor en opmerkingen bij release-opmerkingen in de Brightspace-community?
U kunt meldingen ontvangen over Release Notes en opmerkingen achterlaten op de discussiepagina van Release Notes.
Meldingen ontvangen over Release Notes
- Van Brightspace-gemeenschap, navigeer naar Opmerkingen bij de release.
- Klik op de knop Updates voor release-opmerkingen verbinden.
- Klik op de knop Bladwijzer pictogram om meldingen te ontvangen.
Wanneer er een melding verschijnt, kunt u deze bekijken door te klikken op de knop Klok pictogram.
Om een reactie achter te laten op Release Notes Updates
- In Opmerkingen bij de release, scrol omlaag naar en klik op Updates voor release-opmerkingen.
- Voeg uw opmerking toe aan de Laat een reactie achter veld.
- Als u klaar bent, klikt u op Reactie plaatsen.
Uw opmerking is toegevoegd aan de discussie over updates van releaseopmerkingen.
Video: Meldingen ontvangen en reageren op release-opmerkingen
Hoe zoek ik naar bronnen op basis van mijn plaats van lesgeven en leren in de Brightspace Community?
U kunt zoeken naar branchespecifieke bronnen in Brightspace Community met behulp van het zoekveld en enkele extra filters om uw zoekopdracht te verfijnen.
Zoeken naar branchespecifieke bronnen
- Navigeer naar de knop Brightspace-gemeenschap homepage.
- Kies boven de zoekbalk een branche waarin u wilt zoeken.
Figuur: De Zoeken in Industrie filteropties boven de zoekbalk. - Typ de gewenste zoektermen en maak een keuze uit de vermelde opties of druk op Binnenkomen.
Afbeelding: Een voorbeeld van gegenereerde zoekresultaten.
Notitie: Elk vermeld zoekresultaat is ook getagd met de branche en persona waarop het van toepassing is. Bijvoorbeeld Documentatie voor instructeurs (hoger onderwijs).
- Op de pagina met zoekresultaten kunt u uw zoekopdracht ook verfijnen onder Resultaten filteren.
Figuur: De Resultaten filteren deel van de Zoeken resultatenpagina.
5. Nadat u inhoud hebt geselecteerd, klikt u op de knop Het Embleem van de Brightspace-gemeenschap om terug te keren naar de startpagina.
Video: Zoeken naar bronnen in de community
Waar zijn Brightspace Guides?
Op zoek naar enkele van onze Brightspace-gidsen die deel uitmaakten van de Legacy-community?
We hebben de manier gewijzigd waarop we de handleidingen voor Legacy .doc en .pdf implementeren. Nu kunt u al die informatie vinden genest in hun respectievelijke kennisbanken.
Wat moet dat betekenen?
Als u op zoek bent naar een gids in uw specifieke segment, kunt u via Documentatie zoeken naar uw segment en rol. Van daaruit vindt u hele secties van processen die relevant zijn voor uw functie.
Hoe verandert mijn Community-account per 31 mei 2023?
Alle leden van de gemeenschap hebben een Eenmalige aanmelding bij geregistreerd account vanaf 31 mei 2023 om in te loggen.
📝Notitie: Als u zich aanmeldt met de nieuwe SSO, wordt uw gebruikersnaam in Community bijgewerkt naar FirstName.LastInitial+, een 3-cijferig nummer.
Bijv. "Sam.S123" Je eerdere berichten en discussies in de Nieuwe Community zullen deze verandering ook weerspiegelen.
Een geregistreerd SSO-account verbindt leden met uitgebreide communitybronnen met slechts één set inloggegevens, waaronder:
🏫Leercentrum
🥧Uitwisseling van productideeën
🤝🏼Goedgekeurde ondersteuning Contact Homepage (voor degenen die er toegang toe hebben)
Op zoek naar video-tutorials?
Bekijk onze Tutorial Playlist!
Verder lezen
Directory van het aanbod van het leercentrum
Neem contact met ons op