Naast het vinden van nuttige bronnen om u in uw rol te helpen, bevat onze community ook een gamification-component.
In dit artikel schetsen we punten, badges en rangen en hoe je met je acties en deelname ze kunt verdienen!
🎲 Waarom Gamification?
We willen dat je je gewaardeerd voelt voor je deelname hier! Het zijn wij allemaal die van deze gemeenschap een ondersteunende en bloeiende plek maken om te zijn! Bovendien is het gewoon LEUK! 🎉
📝Notitie: We bevinden ons nog in de beginfase van de adoptie van deze nieuwe Community-site. Alle informatie in dit artikel kan veranderen, aangezien we blijven leren en groeien.
Laten we eens kijken naar elk van de elementen van het Brightspace Community gamification-systeem. Gamification stimuleert onze gemeenschapszin omdat het inspeelt op een van de meest primitieve idealen van de mensheid: de Verlangen 2 Concurreren.
💯 Hoe verdien ik punten?
Communityleden kunnen punten verdienen door vragen te beantwoorden, positieve reacties op hun antwoorden te ontvangen, prestaties te ontgrendelen, badges te verdienen en andere activiteiten.
Hier zijn een paar dingen die je kunt doen om punten te verdienen binnen de Brightspace-community:
Begin een gesprek! We willen je helpen je Brightspace-ervaring te verbeteren en je in contact te brengen met collega's in verschillende onderwijsinstellingen die de manier waarop de wereld leert veranderen.
Reageren op een vraag van een communitylid
We zijn allemaal die de community maken! We houden ervan dat al onze leden meedoen en geweldige gesprekken voeren binnen de community. Dit inspireert niet alleen tot gesprekken, maar laat productexperts ook van u leren om uw ervaring te verbeteren.
Een geaccepteerd antwoord geven
We vinden het geweldig als leden van de community hier binnen de community elkaar vinden, delen en met elkaar in contact komen. Wat beter is, je hebt een antwoord gegeven dat door de gemeenschap is gemarkeerd als het "beste antwoord"! Ontvang bonuspunten wanneer uw reactie wordt onderschreven als een geaccepteerd antwoord.
Welke andere reden heb je nodig om deel te nemen aan andere evenementen dan je Desire2Meer informatie over Brightspace? We weten het! Punten en badges om op te klimmen in het klassement en op te scheppen voor je collega's.
Reacties
Reacties zijn een functie die mensen helpt hun reputatie op te bouwen. Hiermee kunnen gebruikers delen wat ze van een bericht vinden door het een van de vele reacties te geven, zoals Vind ik leuk, Akkoord en Promoten.
🥇 Hoe stijg ik in rangen?
Wat is een beetje gamification zonder rangen en omhoog gaan! Krijg erkenning voor al je ervaringen binnen de community. We hebben momenteel rangen opgezet binnen de community om checkpoints in te stellen en de punten te vieren die je in de loop van de tijd hebt verzameld.
Niveau: 1 Waarnemer 🔍
1 bericht
Niveau: 2 Ontluiken 🌱
5 punten
Niveau: 3 Ontdekkingsreiziger 🧭
50 punten
Niveau: 4 Vonk ✨
100 punten
Niveau: 5 Stralende geleerde 🎓
500 punten
Niveau: 6 Heldere ster 🌟
1000 punten
Niveau: 7 Brightspace-legende 🎆
1500 punten
Welke machtigingen zijn gekoppeld aan behaalde rangen?
Waarnemer- Je kunt nu privéberichten sturen naar andere communityleden.
Ontluiken- Je hebt nu de mogelijkheid om je eigen berichten te bewerken binnen de Community-site.
📝Notitie: Dit is een gebied in ontwikkeling en onderhevig aan verandering.
Hoe weet ik welke rangen ik heb verdiend?
Je kunt je huidige rang zien in je communityprofiel. Om toegang te krijgen tot uw profiel,
- Klik op je profielpictogram via de community-navigatiebalk
- Selecteer uw gebruikersnaam
Zodra je profiel is geopend, kun je de rang naast je profielnaam zien.
⏸️Wat betekent de inactieve rang?
Leden van de gemeenschap die geen lid meer zijn, krijgen de rang 'inactief' toegewezen.
Dit kan een D2L'er zijn die het bedrijf heeft verlaten of een lid dat niet langer bij hun organisatie is. In deze gevallen blijft alle inhoud die door dit lid is gemaakt, in de Community.
🏵️ Waar gaan badges over?
Badges dienen om prestaties en deelname van de Brightspace Community te erkennen en te belonen.
Alle badges zijn geconfigureerd met een criterium dat bepaalt hoe/wanneer ze worden toegekend. De criteria kunnen zijn:
- Gebaseerd op actie (bijv. het lid uploadt een profielfoto),
- Op basis van drempels (bijv. lid is vijf jaar lid),
- Rop basis van eactie (bijv. de opmerking van het lid kreeg vijf likes).
De flexibiliteit van badges betekent dat leden direct en indirect toegekend voor hun deelname; En wanneer een gebruiker een badge verdient, wordt deze op zijn profiel weergegeven waar anderen kunnen zien hoe betrokken hij is geweest.
Hoe weet ik welke badges ik heb verdiend?
Toegang tot uw Profiel vanuit de hoofdnavigatiebalk.
Vanaf hier ziet u een lijst met alle Badges die je hebt verdiend.
📝Notitie: U kunt de actie die aan de badge is gekoppeld zien door de muisaanwijzer op de badge te plaatsen.
Een lijst met verdiende badges wordt weergegeven in het onderste gedeelte van uw profiel.