Dit evenement werd op 16 mei 2024 georganiseerd door de community- en toegankelijkheidsteams.
Wat heb ik gemist❓
🤝 D2L's toewijding aan toegankelijkheid en het 'waarom' achter toegankelijke inhoud
🧠 Manieren waarop u best practices voor toegankelijkheid in uw inhoud kunt realiseren
💬 Horen van een klant over hoe ze toegankelijkheid in haar inhoud verwerkt
Opname📹 op aanvraag
We hadden geen tijd meer voor... ⌚
Bronnen voor toegankelijkheidsgerelateerd leercentrum
📝Notitie: Zorg ervoor dat je bent ingelogd op de Brightspace Community om geverifieerd te worden in het Learning Center.
Gebruikers van schermlezers ondersteunen
Ondersteuning van studenten met slechtziendheid
Toegankelijke virtuele presentaties
3 sleutels tot meer toegankelijke schriftelijke communicatie
Lab Toegankelijkheid
Emma O'Neill vroeg...
V: "Mag ik Carin vragen naar haar mening over de balans tussen gedetailleerde beschrijvingen in ALT-tekst voor afbeeldingen versus het selecteren van decoratief als ze geen belangrijke informatie toevoegen."
A: Het punt is dat het allemaal erg contextueel is. Afhankelijk van de context kunnen bepaalde details zeer betekenisvol zijn. In het geval van foto's in tentoonstellingen op de website van het Mensenrechtenmuseum kunnen details over het ras of geslacht van mensen bijvoorbeeld belangrijker zijn en de foto beter beschrijven. In een andere context is het misschien niet zo belangrijk.
Ik denk dat ik altijd standaard zou kunnen zeggen dat je je moet voorstellen dat je met iemand aan de telefoon praat. Zou je de moeite nemen om ze over deze foto te vertellen? Of is het gewoon een bloemrijke achtergrond of iets anders dat even betekenisloos is? Hoeveel informatie zou je ze willen vertellen? Zou het slechts een terloopse beschrijving zijn, of zou je wat tijd moeten nemen om het in detail op te splitsen? Als je het beeld niet zou beschrijven, zouden ze dan een deel van de boodschap die wordt overgebracht verliezen?
Aan de andere kant van het spectrum, als je het moet opsplitsen, is het misschien tijd om een lange beschrijving uit te breken. Er is ook het probleem dat verschillende mensen verschillende dingen willen van hun alt-tekst. Mensen die vanaf hun geboorte blind zijn, zoals ik, willen gewoon de belangrijkste dingen. "Wat is het nut van deze foto?" Maar mensen die later hun gezichtsvermogen hebben verloren, willen alle details van de visuele aspecten krijgen die ik me gewoon niet kan voorstellen omdat ik nooit zicht heb gehad.
Dus mijn beste advies daar is om de belangrijkste punten aan de voorkant te laden, en dan, als er tijd is voor pluisjes, wat pluisjes toe te voegen. De mensen die het snelle en vuile willen, kunnen verder gaan, terwijl mensen die pluisjes willen, kunnen blijven voor de pluisjes.
Ondersteunende bronnen📚
Registreer je voor een Brightspace Community-account (artikel)
Belangengroep Toegankelijkheid (binnen de gemeenschap)
Ghost Boy van Martin Pistorius (boek)
De duikklok en de vlinder van Jean-Dominique Bauby (boek)
Het land van de blinden: een memoires aan het einde van het zicht door Andrew Leland (boek)
Bereikbaarheid Zomerkamp (registratie pagina)