Informatie over bekende problemen en opgeloste problemen wordt vanaf nu niet meer bewaard in de Legacy Brightspace Community 10 juli, 2023.
Over bekende en opgeloste problemen
Bekende problemen zijn softwareproblemen die zijn geïdentificeerd maar nog niet zijn opgelost. Ze worden bijgehouden in onze lijst met bekende problemen en geprioriteerd voor oplossing op basis van ernst en impact. Bekende problemen worden gepubliceerd in de Brightspace-community zodra ze zijn geïdentificeerd.
Een ASC kan het trackingnummer van een bestaand probleem vermelden bij het melden van een nieuwe bug/probleem om aan te geven dat ze ook worden beïnvloed door dat bekende probleem. D2L-ondersteuning koppelt de nieuwe ondersteuningscase vervolgens aan het bestaande bekende probleem.
Opgeloste problemen zijn softwareproblemen die zijn aangepakt of gecorrigeerd. De lijst met opgeloste problemen wordt op de eerste donderdag van de maand geplaatst met alle oplossingen die worden opgenomen in de update voor continue levering van die maand. De lijst wordt de hele maand voortdurend bijgewerkt als er nieuwe problemen worden opgelost.
Meldingen van cases
E-mailmeldingen voor ondersteuningscases zijn een opwindende nieuwe functie die in mei 2023 is uitgerold. E-mailmeldingen zijn vooral handig, omdat ze ervoor zorgen dat iedereen die betrokken is bij een ondersteuningsaanvraag op de hoogte wordt gehouden.
Er wordt een e-mailmelding verzonden naar alle personen die zijn gekoppeld aan de ondersteuningsaanvraag zodra het probleemartikel is gepubliceerd.
Zodra het probleem is opgelost, worden de details gedeeld in een vervolgmail.
Verbeteringen in informatie over bekende en opgeloste problemen
Informatie over bekende en opgeloste problemen is nu beschikbaar op één pagina. U kunt de lijst met bekende en opgeloste problemen scannen en deze lijsten downloaden als u daarvoor kiest. Deze nieuwe pagina met bekende en opgeloste problemen bevat de volgende verbeteringen:
- Bekende problemen: Een cumulatieve lijst met bekende problemen is nu beschikbaar in één ingesloten spreadsheet die meerdere lijsten met bekende problemen vervangt. U hebt nu eenvoudig toegang tot een samenvatting van het bekende probleem en de mogelijke stappen voor tijdelijke oplossingen. U kunt de spreadsheet Bekende problemen ook sorteren en filteren.
- Opgeloste problemen: Opgeloste problemen vanaf januari 2023 zijn nu beschikbaar in één ingesloten spreadsheet, waarbij elke release zijn eigen tabblad heeft. Deze organisatie zorgt voor eenvoudigere toegang en scanbaarheid voor alle gebruikers. Je hebt nu eenvoudig toegang tot een overzicht van het opgeloste probleem en de release/bundel waarin de oplossing was/zal worden geïmplementeerd. De spreadsheet Opgeloste problemen is gesorteerd om de meest recent geïmplementeerde oplossingen te markeren. U kunt de spreadsheet echter wel sorteren en filteren.
Veelgestelde Vragen/FAQ
Hoe krijg ik toegang tot bekende en opgeloste problemen?
Selecteer op de navigatiebalk Release-informatieen selecteer vervolgens Bekende en opgeloste problemen.
Afbeelding: D2L Brightspace Community Navbar met de bekende en opgeloste problemen.
Hoe kan ik de spreadsheet met bekende problemen downloaden?
Selecteer op de pagina Bekende en opgeloste problemen de optie Lijst met bekende problemen.
Afbeelding: Links om de lijst met bekende problemen te downloaden
Notitie: Wanneer u deze spreadsheet downloadt, kunt u deze als verouderd beschouwen. De online versie is de bron van de waarheid.
Hoe kan ik de spreadsheet met opgeloste problemen downloaden?
Selecteer op de pagina Bekend en opgelost probleem de optie Lijst met opgeloste problemen. De spreadsheet wordt opgeslagen in uw lokale Downloads map.
Afbeelding: Links om de lijst met bekende problemen te downloaden
Notitie: Wanneer u deze spreadsheet downloadt, kunt u deze als verouderd beschouwen. De online versie is de bron van de waarheid.
Hoe weet ik de datum van mijn hotfix?
Wanneer een hotfix nodig is, wordt deze altijd gepland op uw hotfix dag. Uw hotfix-dag is gebaseerd op uw updateschema voor Continuous Delivery (CD). Bijvoorbeeld: als uw hotfixdag dinsdag is en de lijst met opgeloste problemen aangeeft 20.23.x hotfix (alle), plannen we een hotfix voor alle klanten en wordt uw hotfix gepland voor de volgende, aanstaande dinsdag.
Hotfix-dagen houden zich aan het volgende schema:
- Maandag:
- Golf 3 Noord- en Zuid-Amerika
- Wave 5 Americas (als je cd-update op woensdag is met 21:00 uur)
- Dinsdag:
- Golf 3 en 4 APAC
- Wave 3 en 4 Europa
- Wave 4 Americas (als je cd-update op donderdag of vrijdag is)
- Wave 5 Americas (als je CD update op woensdag is met 18:00 uur)
- Woensdag:
- Golf 5 APAC
- Wave 5 Europa
- Wave 5 Americas (als je cd-update op donderdag of vrijdag is)
In het geval dat een hotfix eerder moet worden geïmplementeerd dan uw normale hotfixdag, wordt dit gecommuniceerd via een e-mail met een hotfixmelding.
Hoe weet ik wanneer er een nieuwe versie van de Lijst met bekende problemen en de Lijst met opgeloste problemen beschikbaar is?
Hoe ontvang ik e-mailmeldingen over ondersteuningsaanvragen?
Als u op een volglijst voor ondersteuningsaanvragen staat, ontvangt u e-mailmeldingen wanneer uw ondersteuningsaanvraag is geregistreerd als een bekend probleem. U ontvangt ook een bijgewerkte e-mailmelding wanneer uw gelogde softwaredefect is verholpen. Deze e-mailmeldingen bevatten een link naar uw ondersteuningsaanvraag en een link naar het bekende probleem of het artikel over het opgeloste probleem.
Ik heb last van een bestaand softwaredefect. Hoe word ik toegevoegd aan de watchlist van een bestaande ondersteuningsaanvraag, zodat ik op de hoogte kan blijven van de voortgang van dat softwaredefect?
Uw Approved Support Contact (ASC) kan een ondersteuningsaanvraag registreren, waarbij het trackingnummer van het bestaande probleem wordt vermeld en wordt aangegeven dat deze ook wordt beïnvloed door dat softwaredefect. D2L Support zal die ondersteuningscase koppelen aan het defect en zij ontvangen een e-mailmelding wanneer het softwaredefect is verholpen.
Hoe geef ik feedback over bekende en opgeloste problemen?
U kunt gebruik maken van de Updates van de lijst met bekende problemen en de Updates van de lijst met opgeloste problemen discussiethreads om uw feedback te geven.
Hoe herken ik het nieuw toegevoegde artikel in de lijst met bekende en opgeloste problemen?
Voor de lijst met opgeloste problemen controleert u de Vaste datum kolom; Van recente artikelen wordt daar de publicatiedatum vermeld.
En voor de Know Issue List zijn nieuwe issues gemarkeerd met een vetgedrukte, cursieve, rode *Nieuw* etiket naast het nummer van het probleemgeval, vergezeld van de publicatiedatum.