Een doel instellen
U kunt een persoonlijk doel instellen op basis van leeronderwerpen die u moet voltooien.
Een doel instellen
- Ga naar Mijn CPD-records.
- Klik op het tabblad Mijn CPD-records op Doelen aanpassen.
Afbeelding: Klik op Doelen aanpassen.
- U kunt Mijn CPD-records gebruiken om een export van uw professionele ontwikkelingsrecords te maken. In het veld Type kunt u een van de volgende methoden selecteren voor het bijhouden van jaarlijkse doelen door op het (potlood-)pictogram Bewerken te klikken:
- Schuivende datum: berekent uw voortgang met behulp van een dagelijks voortschrijdend bereik (vanaf de huidige datum tot een jaar eerder) om te bepalen welke records moeten worden geïntegreerd.
- Specifieke datum: selecteer een Maand en Dag en klik op Opslaan. Berekent uw voortgang aan de hand van een expliciet bereik (vanaf de ingevoerde dag en één jaar terug vanaf die dag).
Afbeelding: voer in het dialoogvenster Doelstartdag het datumbereik voor uw voortgang in.
- Selecteer het categoriedoel dat u moet instellen en klik op het (potlood-)pictogram Bewerken.
- Geef het aantal Uur en Minutenop. Deze stap is niet van toepassing als u het aantal records bijhoudt en niet de tijd die u besteedt.
- Klik op Opslaan.
Een nieuwe record toevoegen
Specificeer leerrecords op het tabblad Mijn CPD-records nadat u leerdoelen hebt vastgesteld en bent betrokken bij gestructureerde of ongestructureerde leermogelijkheden.
Gebruik de zoekbalk om de lijst met huidige records te bekijken. U kunt ook Exporteren als CSV gebruiken om uw records te exporteren of uw records af te drukken. Voeg meer leerrecords toe aan uw Mijn CPD-records om leeruren vast te leggen en te registreren.
Afbeelding: klik op Exporteren als CSV om uw records te exporteren of op Afdrukken om uw records af te drukken. U kunt records zoeken met behulp van het zoekveld.
Een nieuwe record toevoegen
- Ga naar Mijn CPD-records.
- Klik op het tabblad Mijn CPD-records op Nieuwe record toevoegen.
Afbeelding: klik op Nieuwe record toevoegen in het gedeelte Mijn records.
- Voer een Naam in voor de nieuwe record.
- Selecteer een Type voor de record, indien beschikbaar:
- Gestructureerd (de standaardoptie)
- Niet gestructureerd
- Selecteer onder Categorie een van de vermelde categorieën om het hoofddoel van uw professionele ontwikkelingsactiviteit aan te geven.
- Selecteer onder Methode een van de vooraf ingestelde methoden om de gewenste professionele ontwikkelingsactiviteit tot stand te brengen.
- Geef de Studie-uren en Studie-minuten op die zijn besteed aan het tot stand brengen van de professionele ontwikkelingsactiviteit, indien beschikbaar.
- Geef een Datum voltooid op.
- Klik op Bewijs uploaden, indien van toepassing. U kunt meer dan één type bewijs bijvoegen, zoals een presentatie of een certificaat.
- Beantwoord optionele vragen, bijvoorbeeld: "Hoe past u de lessen van deze professionele ontwikkeling toe in uw werk?"
- Klik op Opslaan of Concept opslaan.
Afbeelding: vul de velden in het dialoogvenster Nieuw record toevoegen in en klik op Opslaan.