Aanmelden
Waarom kan ik me niet aanmelden?
Als u geen verbinding kunt maken met uw school of organisatie, heeft dit mogelijk een van de volgende oorzaken:
- Uw school of organisatie heeft toegang tot Brightspace® Pulse uitgeschakeld.
- U hebt een onjuiste ID of wachtwoord ingevoerd of hoofdletters zijn ingeschakeld (aanmeldingsgegevens zijn hoofdlettergevoelig). Gebruik dezelfde aanmeldingsgegevens als waarmee u zich bij Brightspace® van uw school of organisatie aanmeldt.
Als u zich nog steeds niet kunt aanmelden, kunt u contact opnemen met de helpdesk van uw school of organisatie. Zij kunnen specifieke problemen oplossen met het aanmelden bij Brightspace® Pulse.
Waarom kan ik mijn school of organisatie niet vinden met mijn zoekopdracht?
Als uw organisatie of school niet in de lijst van uw zoekopdracht wordt weergegeven, kunt u deze handmatig toevoegen door de URL van Brightspace® van uw school of organisatie in te voeren. Dit veld is beschikbaar wanneer er geen zoekresultaten zijn of als u de geolocatieservice van uw mobiele apparaat hebt uitgeschakeld.
Agenda
Waar zijn mijn datums?
Brightspace® Pulse geeft datums weer die door uw instructeur aan een cursus zijn toegevoegd. Als uw instructeur geen datums heeft toegevoegd, worden deze niet weergegeven in de app. Controleer uw cursussyllabus op uiterste datums die mogelijk niet worden weergegeven in de app.
Waar zijn mijn datums gebleven?
Als uw datums zijn verdwenen of niet worden weergegeven, controleert u uw internetverbinding en vernieuwt u de pagina.
Wat geeft de grafiek aan?
Hoe kan ik de grafiek in- of uitschakelen?
U kunt de grafiek op verschillende plekken weergeven door op het pictogram Menu te klikken en vervolgens op Grafiekinstellingen. Hier kunt u kiezen op welke tabbladen de grafiek moet verschijnen. Als de grafiek is uitgeschakeld, worden uw datumitems in een lijst weergegeven.
Meldingen
Ik heb geen meldingen.
Als u meldingen ontvangt in Brightspace® (vanuit een browser), maar niet in het tabblad Meldingen in Brightspace® Pulse, kan er een probleem zijn met de manier waarop uw school de app heeft geconfigureerd.
Kan ik oude meldingen verwijderen?
Op dit moment kunt u oude meldingen op het tabblad Meldingen niet verwijderen.
Cursussen
Waarom kan ik de cursussen waarvoor ik ben ingeschreven niet zien?
Mogelijk zijn de cursussen waarvoor u bent ingeschreven nog niet gestart of zijn er geen datums aan gekoppeld.
Waar zijn mijn scores?
In Brightspace® Pulse ontvangt u meldingen over scores op het tabblad Meldingen die u op uw gemak kunt openen en bekijken. Als u een gecentraliseerde weergave van uw scores wilt zien, klikt u op het tabblad Cursussen, opent u de startpagina van de cursus en navigeert u naar de sectie met scores van uw cursus.
Hoe kan ik een opdracht indienen of aan een test deelnemen?
U kunt een opdracht indienen of aan een test deelnemen op het tabblad Komend of op het tabblad Cursussen. Als er aan de opdracht of test een uiterste datum is gekoppeld, kunt u in het tabblad Komend de details van die activiteit openen. Onderaan het scherm zit een knop waarmee u die activiteit kunt starten in uw mobiele browser. Op het tabblad Cursussen kunt u de startpagina van de cursus openen door een cursus te selecteren en de bijbehorende activiteit in de browser te voltooien.
Inhoud
Waarom kan ik mijn cursusinhoud niet zien?
Als u uw cursusinhoud niet kunt zien, komt dit waarschijnlijk door de manier waarop uw school of organisatie de inhoud heeft geconfigureerd, waardoor deze niet toegankelijk is voor Brightspace® Pulse. Neem contact op met de helpdesk van uw school of organisatie.
Ik open een bestand, maar het is leeg.
Mogelijk is de inhoud die u probeert te openen van een bestandstype dat niet compatibel is met uw apparaat.
Ik zie geen bijgewerkte cursusinhoud op het tabblad Meldingen
Updates van de cursusinhoud worden alleen weergegeven op het tabblad Meldingen als de instructeur de optie Cursisten informeren dat de inhoud is gewijzigd inschakelt voor de bijgewerkte inhoud in Brightspace®. Dit is alleen van toepassing op de klassieke inhoud. Updates worden niet weergegeven voor nieuwe inhoud (lessen). Neem contact op met uw instructeur voor meer informatie.
Ik kan geen updates zien op het tabblad Meldingen of ik heb geen toegang tot mijn cursusdocumenten, aankondigingen, scores enzovoort.
Wanneer u zich voor de eerste keer aanmeldt bij Brightspace® Pulse, worden er pas updates van cursusinhoud weergegeven als er nieuwe updates binnenkomen van Brightspace®. Er worden echter wel inleidende updates weergegeven. De Brightspace® Pulse-app biedt u updates wanneer er aankondigingen worden gemaakt in uw cursussen en wanneer u nieuwe scores van uw instructeurs ontvangt.
Offline inhoud
Welke bestanden kan ik offline bekijken in Brightspace® Pulse voor iOS?
Met Brightspace® Pulse kunt u bestanden opslaan voor offline weergave. U moet het bestand echter eerst openen in Brightspace® Pulse terwijl u verbonden bent met internet en dit bestand markeren als Offline beschikbaar maken. Op iOS-apparaten kunt u de volgende bestanden offline bekijken:
- Afbeeldingen (bmp, gif, png, jpeg, jpg, svg)
- Office-documenten (doc, docx, ppt, pptx, rtf, xls, xlsx, txt)
- Mac Office-documenten (Keynote, Numbers, Pages)
- PDF's
- Bepaalde mediabestanden (mp3, mp4, m4a, mav, mov)
Welke bestanden kan ik offline bekijken in Brightspace® Pulse voor Android?
Met Brightspace® Pulse kunt u bestanden opslaan voor offline weergave. U moet het bestand echter eerst openen in Brightspace® Pulse terwijl u verbonden bent met internet en dit bestand markeren als Offline beschikbaar maken. Op Android-apparaten kunt u de volgende bestanden offline bekijken:
- Office-documenten (doc, docx, ppt, pptx, rtf, xls, xlsx, txt)
- Mac Office-documenten (Keynote, Numbers, Pages)
- PDF's
- Bepaalde mediabestanden (mp3, mp4)