Met de tool Mijn beloningen kunnen cursisten beloningen op basis van verdienste zien die zijn verleend door instructeurs van een cursus. Er zijn twee soorten beloningen: badges en certificaten.
Badges worden toegekend op basis van criteria die worden bepaald door de instructeur. Ze zijn bedoeld om digitale markeringen te leveren die de prestaties tijdens een cursus of programma weergeven. Badges dragen niet bij aan het behalen van een goede score; er worden echter badges toegekend voor prestaties die ook kunnen bijdragen aan het soort werkethiek dat resulteert in een goede score. Een instructeur kan bijvoorbeeld een badge maken die is gebaseerd op het posten van 15 discussieberichten in de eerste maand van een cursus, of op een perfecte aanwezigheid of op academische uitmuntendheid. Dit zijn de soorten trends die een cursist kan helpen om te slagen voor een cursus of programma.
Certificaten worden ook toegekend op basis van criteria die door de instructeur worden bepaald. Certificaten lijken op badges, maar bevatten een PDF die cursisten kunnen afdrukken. Certificaten geven doorgaans een officiële verklaring van certificering of beloning aan het einde van een programma aan, maar kunnen tijdens de cursus ook voor andere criteria worden toegekend. Certificaten kunnen worden toegekend op basis van het bereiken van een mijlpaal die een cursist kan gebruiken voor verder succes op academisch of carrièregebied, zoals het slagen voor een praktijkexamen. Certificaten dragen ook niet bij aan het behalen van een diploma.
U kunt de beloningen die u hebt verdiend en de beloningen die u kunt verdienen bekijken in de tool Mijn beloningen. Alle beloningen worden weergegeven als afbeeldingen. U kunt op een afbeelding klikken om meer details weer te geven. Mogelijk kunt u ook beloningen bekijken in de widget Scorebord met beloningen op de startpagina van uw cursus.
Afbeelding: Een overzicht van de pagina Beloningen met verdiende badges op het tabblad Mijn beloningen.
- Klik op Beloningen om het tabblad Mijn beloningen te openen.
- Het tabblad Mijn beloningen bevat alle eerder verdiende badges en certificaten.
- Navigeer naar het tabblad Beschikbare beloningen weergeven voor een volledige lijst met beloningen die u kunt verdienen.
- Gebruik de zoekbalk om de gewenste beloning te vinden.
- Gebruik het filter om alleen badges, alleen certificaten of alle typen beloningen weer te geven.
- Voeg uw beloningen van andere cursussen toe aan de pagina door Neem beloningen uit andere cursussen op te selecteren.
- Controleer uw verdiende beloningen en gebruik indien nodig de optie Delen.
Als u een nieuwe beloning krijgt, wordt u op de hoogte gesteld in Brightspace®. Afhankelijk van de manier waarop uw instructeur de melding heeft geconfigureerd, kunt u ook een e-mailbericht ontvangen.
Wanneer u zich aanmeldt bij de cursuseditie waarvoor u de nieuwe beloning hebt verdiend, verschijnt er een pop-up om u te feliciteren. U kunt op Beloningen weergeven klikken om de tool Mijn beloningen te openen en al uw beloningen te bekijken. Alle beloningen worden weergegeven als afbeeldingen. U kunt op een afbeelding klikken om meer details weer te geven. Als u meer dan een beloning hebt verdiend, verschijnt de knop Volgende in het pop-upvenster, zodat u de volgende beloningen kunt bekijken.
Inschrijvingswaarschuwingen op de minibalk geven ook een melding weer over nieuwe beloningen.