U kunt beloningen controleren en delen die zijn toegekend door instructeurs van een cursus.
Beloningen weergeven
Verdiende beloningen weergeven
- Ga naar Beloningen.
- Klik op Mijn beloningen om de beloningen weer te geven die u al hebt verdiend.
- Als u de beloningen wilt filteren die worden weergegeven, klikt u op Alle, Badges of Certificaten.
- Als u alle beloningen wilt bekijken die u hebt verdiend in de cursussen waaraan u hebt deelgenomen, selecteert u Neem beloningen uit andere cursussen op.
- Als u de andere beloningen in de cursus wilt bekijken die u nog niet hebt verdiend, klikt u op Beschikbare beloningen weergeven.
Verdiende beloningen delen
Veel gebruikers vinden dat het verdienen van cursusbeloningen een aanzienlijke prestatie is. Om deze prestaties te laten zien, kunt u uw beloningen intern (in Brightspace) of extern met anderen delen.
|
Waarschuwing: Beheerders moeten de mogelijkheid inschakelen om beloningen te delen. Beloningen kunnen intern worden gedeeld met Brightspace® ePortfolio en Profile. Ze kunnen ook extern worden gedeeld met Badgr, LinkedIn of met een openbare koppeling. Instructeurs kunnen deze opties voor delen indien gewenst uitschakelen voor hun cursussen.
De ePortfolio-tool moet zijn ingeschakeld om de optie voor delen in te schakelen.
|
Beloningen delen
Beloningen delen
- Klik op de navigatiebalk op Beloningen.
- Zoek op de pagina Mijn beloningen de beloningen die u wilt delen.
- Als u beloningen wilt filteren op de specifieke cursus die u momenteel bekijkt, schakelt u Neem beloningen uit andere cursussen op uit.
- Klik op de koppeling Delen bij de beloning die u wilt delen.
Afbeelding: klik op Delen om de gewenste beloning intern of extern te delen.
- Selecteer de locatie waar u de beloning wilt delen.
Beloningen intern delen in Brightspace
Als u uw beloning intern wilt delen, klikt u op Delen met profiel of Verzenden naar ePortfolio.
Afbeelding: klik op Delen naar profiel of Verzenden naar ePortfolio in het dialoogvenster Mijn beloning delen om uw beloning te delen.
Beloningen delen via een openbare link
Als u uw beloning extern wilt delen, klikt u op Koppeling maken om een openbare koppeling te genereren die naar uw gewenste locatie kan worden gekopieerd om te delen. Klik vervolgens op Sluiten.
Afbeelding: Klik op Koppeling maken in het dialoogvenster Mijn beloning delen om een URL te genereren die u kunt gebruiken om uw beloning te delen.
Afbeelding: klik op Koppeling kopiëren om de URL naar uw klembord te kopiëren.
|
Opmerking: Afhankelijk van de configuratie van uw site kunt u ook beloningen delen met Badgr door op de bijbehorende knop te klikken. |
Beloningen delen via een LinkedIn-profiel
Een beloning delen via uw LinkedIn-profiel
- Klik op Delen op LinkedIn.
Afbeelding: klik op Delen op LinkedIn in het dialoogvenster Mijn beloning delen.
- Bekijk de informatie in het gedeelte Licenties en certificeringen van uw LinkedIn-profiel en selecteer Openbare link toevoegen aan beloning als u een link wilt toevoegen aan uw prestatie. De optie om een openbare link op te nemen is alleen beschikbaar als dit is ingeschakeld door uw beheerder. Klik op Delen op LinkedIn.
Afbeelding: bekijk de instellingen voor delen en klik vervolgens op Delen op LinkedIn.
Uw profiel op LinkedIn wordt geopend in een nieuw browservenster. De informatie over uw beloning, inclusief de naam, uitgevende organisatie, uitgifte- en vervaldatum en openbare URL (indien van toepassing), wordt automatisch ingevuld in het modale venster Licentie of certificering toevoegen van LinkedIn.
| Opmerking: Als u uw beloning wilt delen en u nog niet bent aangemeld bij LinkedIn, wordt u gevraagd dit alsnog te doen. |
Klik op Opslaan.
De beloning verschijnt in de sectie Licenties en certificeringen van uw LinkedIn-profiel. U kunt deze prestatie ook delen via de nieuwsfeed van de LinkedIn-startpagina.
Beloningen exporteren en delen als digitale referenties
U kunt uw verdiende certificaten of badges downloaden als een badge die voldoet aan de sectornorm Open Badges 2.0, om deze te bewaren of te delen.
|
Opmerking: Niet alle toepassingen ondersteunen badge baking van Open Badges 2.0. Sommige toepassingen van derden strippen metagegevens uit afbeeldingen, waardoor baked badges niet voldoen aan Open Badges 2.0. |
Een beloning downloaden:
- Klik op de navigatiebalk op Beloningen.
- Zoek op de pagina Mijn beloningen de beloningen die u wilt delen.
- Als u beloningen wilt filteren op de specifieke cursus die u momenteel bekijkt, schakelt u de selectie van Neem beloningen uit andere cursussen op uit.
- Klik op de koppeling Delen bij de beloning die u wilt downloaden.
- Klik op Digitale referentie exporteren.
Afbeelding: klik op Digitale referentie exporteren.
- Geef in het geopende venster uw e-mailadres op en bevestig dit.
- Klik op Exporteren.
Als u digitale referenties exporteert, worden uw badges of certificaten gedownload als .png-bestand met de beloninggegevens ingesloten in de afbeelding.
Video: Beloningen delen via een openbare link
Veelgestelde vragen over beloningen
Wat is het verschil tussen een badge en een certificaat?
Badges worden toegekend op basis van criteria die door uw instructeur worden bepaald. Ze zijn bedoeld om digitale markeringen te leveren die de prestaties tijdens een cursus of programma weergeven.
Certificaten worden ook toegekend op basis van criteria die door uw instructeur worden bepaald. Certificaten lijken op badges, maar bevatten een PDF die u kunt afdrukken.
Zie Beloningen voor meer informatie.
Hoe kan ik de uniciteit en authenticiteit van mijn certificaat aantonen?
Als uw certificaat een automatisch gegenereerde numerieke id bevat, vormen deze 12 numerieke tekens een unieke aanduiding voor de toegekende beloning.
Ik heb net een beloning ontvangen, maar er is geen optie om die extern te delen. Hoe kan ik een koppeling maken om deze extern te delen als er alleen een optie voor intern delen is?
De mogelijkheid om beloningen extern te delen wordt bepaald door uw instelling. Neem contact op met uw instructeur of uw instelling als u uw beloningen extern wilt delen.