Zoek eenvoudig uw onlinecursussen nadat u zich hebt aangemeld bij Brightspace® via Cursusselectie of de widget Mijn cursussen.
|
Opmerking: als u zich aanmeldt bij Brightspace® en de cursus die u zoekt niet kunt vinden, bent u mogelijk niet ingeschreven voor de cursus. Als u geen cursus kunt vinden of zien in Brightspace®, neem dan contact op met uw instructeur of de helpdesk van uw instituut voor verdere ondersteuning. Als de cursus als beschikbaar wordt weergegeven, maar niet kan worden geopend of aangeklikt, is de Startdatum van uw cursus zoals ingesteld door uw instructeur nog niet begonnen en kunt u de cursus niet openen. |
Zoek uw cursussen via Cursusselectie
Gebruik de cursuskiezer om snel cursussen te vinden in Brightspace®.
Cursussen zoeken via Cursusselectie
- Klik op het pictogram Cursuskiezer (wafel) boven aan de pagina.
Afbeelding: startpagina van de organisatie met het pictogram Cursusselectie gemarkeerd.
- Selecteer in de lijst met cursussen de cursus die u wilt openen.
Afbeelding: startpagina van de organisatie met uitgevouwen lijst met cursussen van Cursusselectie.
De geselecteerde cursusstartpagina wordt geladen.
Zoek uw cursus via de widget Mijn cursussen
Gebruik de widget Mijn cursussen om al uw cursussen te bekijken.
Cursussen zoeken via de widget Mijn cursussen
- U vindt de widget Mijn cursussen op de startpagina van uw organisatie.
| Opmerking: de widget Mijn cursussen is alleen beschikbaar als uw organisatie deze widget heeft ingeschakeld. Neem contact op met de beheerder voor meer details. |
- Zoek miniaturen van de cursussen waarvoor u bent ingeschreven, en klik op de cursus die u wilt openen.
| Opmerking: klik op Alle cursussen weergeven om de lijst uit te vouwen als u uw cursus niet ziet. |
Afbeelding: de widget Mijn cursussen.
De geselecteerde cursusstartpagina wordt geladen.
Oude cursussen uit eerdere semesters openen en verwijderen
Uw mogelijkheid om een oude cursus te openen wordt bepaald door de volgende voorwaarden:
- U bent ingeschreven voor de cursus
- De cursus is ingesteld op Actief
- De cursus heeft geen datumbeperkingen
- De huidige datum valt binnen het beschikbare datumbereik van de cursus
Dit betekent dat u uw vorige en komende cursussen wellicht kunt zien op de startpagina of via de cursusselectie, maar u deze cursussen waarschijnlijk niet kunt openen. Als u toegang tot een oude cursus wilt aanvragen, neem dan contact op met uw instructeur.
Om oude cursussen te verwijderen moeten
Instructeurs moeten oude cursussen uit uw weergave verwijderen voordat een nieuw semester begint. Als u nog steeds cursussen van vorige semesters ziet, moet u contact opnemen met uw instructeur voor die cursus om deze van uw startpagina te laten verwijderen. Vraag uw instructeur om de cursus te deactiveren. Als uw instructeur niet beschikbaar is, neem dan contact op met de helpdesk van uw instituut en leg het probleem uit.
Video: Toegang krijgen tot oude cursussen en deze verwijderen