Met de tool Mijn beloningen kunnen studenten beloningen op basis van verdienste zien die zijn verleend door docenten van een cursus.
Wat u kunt doen
- Bekijk badges en certificaten die u hebt behaald in een cursus via Mijn beloningen.
- Bekijk beloningen die u nog kunt behalen via Beschikbare beloningen weergeven.
- (Indien ingeschakeld door uw organisatie) deel een behaalde beloning op uw profiel, Brightspace® ePortfolio, LinkedIn, een openbare koppeling, of exporteer deze als een digitale referentie.
Zie Behaalde beloningen weergeven en delen voor meer informatie over beloningen.
Waar vind u beloningen?
- Selecteer op de navigatiebalk van een cursus Beloningen.
- In Mijn beloningen worden alle behaalde beloningen voor de huidige cursus weergegeven.
- Als u beloningen wilt bekijken van andere cursussen waarvoor u bent ingeschreven, selecteert u Inclusief beloningen van andere cursussen. U kunt uw beloningen ook zien in de widget Scorebord met beloningen op de startpagina van uw cursus, als uw organisatie deze gebruikt.

|
Opmerking: Uw organisatie bepaalt of de tool Beloningen en de opties voor delen worden weergegeven. Als u geen opties voor beloningen of delen ziet, neemt u contact op met uw instructeur of helpdesk. |

- Klik op Beloningen om het tabblad Mijn beloningen te openen.
- Het tabblad Mijn beloningen bevat alle eerder verdiende badges en certificaten.
- Navigeer naar het tabblad Beschikbare beloningen weergeven voor een volledige lijst met beloningen die u kunt verdienen.
- Gebruik de zoekbalk om de gewenste beloning te vinden.
- Gebruik het filter om alleen badges, alleen certificaten of alle typen beloningen weer te geven.
- Voeg uw beloningen van andere cursussen toe aan de pagina door Neem beloningen uit andere cursussen op te selecteren.
- Controleer uw verdiende beloningen en gebruik indien nodig de optie Delen.
Soorten beloningen
Badges
-
Badges zijn digitale markeringen van prestaties die uw instructeur definieert. Deze erkennen mijlpalen tijdens een cursus of programma en tellen niet mee voor uw score. Voorbeelden zijn het plaatsen van 15 discussieberichten in de eerste maand, aanwezig zijn voor elke les of academische uitmuntendheid.
Certificaten
-
Certificaten zijn beloningen die uw instructeur definieert en die een downloadbare PDF bevatten die u kunt afdrukken. Deze geven vaak formele erkenning aan het einde van een programma, maar kunnen ook worden gegeven tijdens een cursus. Net als badges tellen certificaten niet mee voor uw score. Voorbeelden zijn het slagen voor een praktijkexamen of het voltooien van de vereiste trainingsuren.
Meldingen voor beloningen
- Wanneer u zich aanmeldt bij de cursuseditie waarvoor u de nieuwe beloning hebt verdiend, kan er een pop-up verschijnen om u te feliciteren. U kunt op Beloningen weergeven klikken om de tool Mijn beloningen te openen en al uw beloningen te bekijken.
- Abonnementswaarschuwingen op de minibalk kan een melding van een beloning tonen.
- U ontvangt mogelijk een e-mail, afhankelijk van de instellingen van de cursus en organisatie.
- Als u meerdere beloningen tegelijk hebt verdiend, kunt u met de knop Volgende door de beloningen bladeren.

|
Opmerking: Uw organisatie beheert de meldingen voor beloningen. Als u niet op de hoogte wordt gesteld van uw beloningen en u meldingen wilt ontvangen, neemt u contact op met uw instructeur of helpdesk. |
Zie Behaalde beloningen weergeven en delen voor meer informatie over beloningen.