Met de blogtool kunt u blogberichten maken en bewerken, en zien hoe uw blog er voor anderen uitziet.
Uw eigen blog bekijken
Bekijken hoe uw blog er voor anderen uitziet
- Gebruik op de pagina Mijn blog de tabbladen Alle vermeldingen, Openbare vermeldingen en Privévermeldingen om uw blogvermeldingen te bekijken.
- Klik op Voorbeeldweergave blog.
Tip: In het veld Permalink boven aan de voorbeeldpagina staat een URL voor uw blog die vanuit elke browser kan worden geopend.
Een blogitem schrijven
- Klik op de pagina Mijn blog op Nieuwe vermelding.
- Voer een titel in. De titel verschijnt in de lijst met blogvermeldingen nadat u deze hebt gepubliceerd.
- Voeg inhoud aan uw blog toe.
- Als u andere gebruikers wilt toestaan uw blogvermelding te bekijken, selecteert u Vermelding openbaar maken.
- Als u andere gebruikers wilt toestaan opmerkingen bij uw blogvermelding te plaatsen, selecteert u Opmerkingen toestaan.
- Als u wilt dat bij de blogvermelding een andere datum dan de huidige datum en tijd wordt weergegeven, wijzigt u de Invoerdatum. Als u de standaardwaarden wilt herstellen, klikt u op Nu. In het blog worden de meest recente vermeldingen als eerste weergegeven, op basis van de ingevoerde datum.
- Klik op Opslaan.
Nadat u uw blogvermelding hebt gemaakt, klikt u op Voorbeeldweergave om uw blog weer te geven zoals het er voor anderen uitziet en om de permalink en koppelingen naar sociale media buiten uw cursus te bekijken.
Blogitems bewerken
- Klik op de pagina Mijn blog in het contextmenu naast de titel van de vermelding die u wilt bewerken op Bewerken.
- Werk de vermelding naar wens bij.
- Klik op Opslaan.