Door Megan Shuker, productmanager van de groep
Geplande einddatum van de levensduur: 20.24.07
Wat is GBL?
Game Based Learning (GBL) is een tool die in Brightspace is ingebouwd en waarmee onze klanten een meeslepende game-achtige ervaring kunnen creëren binnen Brightspace. Cursusleiders of cursusmakers kunnen een GBL-kaart maken met een reeks activiteitsknooppunten die zijn gekoppeld aan Brightspace-activiteiten, zoals Quizzen, Opdrachten en Bestanden.
Waarom nemen we deze beslissing?
Waar gamification vroeger een gemarkeerde functie of functionaliteit was, is het standaard geworden in de meeste ed-tech softwareproducten met toepassingen zoals badging en andere belonings- en motivatietechnieken, aanmoediging van gevarieerde leerstijlen, games om concepten te onderwijzen en te versterken, en manieren voor studenten om geïnteresseerd en betrokken te raken. Onze op games gebaseerde oplossing miste het doel van een game-ervaring, en veel van de gamification-aspecten blijven nog steeds bij releasevoorwaarden, prijzen en prijzenklassement
Wat is het impact- en transitieplan voor actieve klanten?
Klanten kunnen nog steeds releasevoorwaarden en badges gebruiken om enige gamification in hun cursussen te bereiken. Daarnaast kunnen Creator+ Elements en Practices ook worden gebruikt, samen met het Awards Leaderboard om de gamification binnen de cursus te bevorderen.
Op de EOL-datum verdwijnt de spelkaart.
FAQ
Is GBL ingeschakeld op mijn omgeving? Wat is de beste manier om het uit te schakelen?
GBL is ingeschakeld via Organisatietools en u kunt zien of het daar is ingeschakeld. Als u het wilt uitschakelen, kunt u het uitschakelen in Organisatietools.
Kan D2L een lijst verstrekken van gebruikers die toegang hebben gehad tot GBL?
Beheerders kunnen achterhalen welke gebruikers toegang hebben gehad tot een Game Map-onderwerp met behulp van de gegevensset Inhoudsobject en de gegevensset Inhoudsvoortgang.
Wat gebeurt er met mijn bestaande game-based learning en data na EOL?
Bestaande spelkaarten en onderwerpen worden verwijderd en alle gegevens worden ook verwijderd en zijn niet langer beschikbaar.
Ik gebruik GBL in Content vandaag. Zullen die onderwerpen verdwijnen? Wat gebeurt er met de voltooiing van de inhoudsmodule als dat gebeurt?
Inhoudsonderwerpen die gamemaps bevatten, blijven behouden, maar de gamemaps zijn niet langer beschikbaar. De voltooiing blijft bestaan.