Geschreven door Devin Sherman, een instructional designer in D2L's Learning and Creative Services
Het beschrijven van Microlearning - of Micro credentials - is niet zo eenvoudig als men zou denken. Er is een algemene misvatting dat de strategie begint en eindigt met de digitalisering van traditionele leerpraktijken in sets van video's van 4-5 minuten die met elkaar in verband staan en een hyperspecifiek onderwerp op een acuut gerichte manier 'onderwijzen'.
Zeker, zo wordt het vaak toegepast en geadverteerd. De "ONE-STOP SOLUTION" voor het oplossen van trainingsproblemen in leeromgevingen waar volwassenen heel weinig tijd hebben om in een formele klasomgeving door te brengen: een seminar van drie uur? Maak je een grapje?! Ik heb die diapresentatie af te maken voor het einde van de dag!
Laten we ook niet ingaan op het grote aantal termen dat ermee wordt geassocieerd: Microlearning, instructie-eenheden, badges, uitsplitsing, post-instructie, spaced, connectivisme, het gevreesde Curve vergeten.
Afkomstig uit een gemengde achtergrond van onderwijs, bedrijfskunde en informatietechnologie, fascineerde het proces van microlearning me lang voordat ik zelfs maar wist dat dit de formele term was die werd geassocieerd met de strategie van leren die ik beiden dagelijks consumeerde in video's zoals 10 video's om je MS Project in slechts een uur te leren en gebruikt in mijn eigen benadering van training. Ik probeerde gewoon bruikbare vaardigheden aan te leren die onmiddellijk van toepassing waren op de baan en die toevallig de meest praktische kennis in mijn bedrijf op het platform had.
Vele jaren later heb ik zoveel meer geleerd over de sterke punten, valkuilen, best practices en plaats die deze trend inneemt in een groter leerecosysteem. Dus ik dacht dat een geweldige plek om te beginnen met het delen van mijn reis naar Microlearning (en Micro-referenties) een korte verduidelijking was van wat Microlearning is ... en is dat niet, dus u kunt zelf bepalen of het het beste past bij uw specifieke gebruikssituatie.
Wat is microlearning?
- Kort, gefocust, engagement
Hoewel het exacte aantal minuten dat elke ervaring zou moeten duren niet algemeen wordt geaccepteerd, Eenheid (gezamenlijk gegroepeerd als modules) moeten gericht zijn op het leveren van een uitstekend resultaat, ongeacht de tijd die nodig is om het te leren (een minuut, vijf of een uur). Houd het zo gefocust en kort als nodig is.
- Stimuleert samenwerking en praktijken
Mentoren, of kleine groepen die allemaal rapporteren aan één beoordelaar, is een uitstekende best practice om in gedachten te houden. Het is een grote stap op weg naar succes om het bewijs dat een leerling aan de beoordelaar moet presenteren, op te bouwen met behulp van de vaardigheden die de Microlearning moet aanleren.
- Bespaart tijd als het goed is gebouwd
Het moet niet simpelweg dezelfde lezingen maken, opgenomen in video en online zetten. Als het goed is gebouwd, zal de leerling aanzienlijk minder tijd hoeven te besteden aan leren, omdat alles wat ze leren naar het doel toe werkt.
- Gekoppeld aan één duidelijke, prestatiegerichte doelstelling
Een goed ontworpen leerervaring, waarbij rekening wordt gehouden met alle modules, moet allemaal gericht zijn op de uitvoering van een zeer specifieke taak of doel.
- Heeft inherente waarde voor de leerling
De leerling moet gemakkelijk en duidelijk begrijpen wat de ervaring voor hem nuttig zal zijn en welke waarde het zal opleveren, waardoor de prestaties op zijn werk of in zijn leven worden verbeterd.
Wat microlearning niet is
- Een badgestrategie
Badges is een herkenningssysteem voor leerlingen en wordt gebruikt als onderdeel van van Microlearning, in plaats van Microlearning zelf te zijn. Dit is een veel voorkomend misverstand. Beschouw microlearning als hoe Een leerling gaat bewijzen dat hij een bepaald onderwerp heeft geleerd, en de badge Toont en Awards dat leren.
- Nieuw
Microlearning bestaat conceptueel al heel lang. Grote lessen worden opgesplitst in een kleinere eenheid in leerboeken en badges in het leger om prestaties te erkennen zijn generaties oud. Het verschil is nu de technologie: hoe het wordt gebruikt als een leveringssysteem voor dit leren.
- Een bibliotheek met bronnen
Het bouwen van een doorzoekbare database waar een leerling de definitie van een bepaalde processtap kan opzoeken, is weliswaar nuttig, maar geen Microlearning. Een enkele bron om een bepaald stuk informatie te leren, is niet het onderwijzen van een heel doel of het stellen van verwachtingen voor een grotere redenering. Microlearning gericht leren, van een groter plan dat een leerling Wil om opnieuw mee in contact te komen, en opnieuw.
- Puur videoformaat
Microlearning wordt alleen beperkt door de technologie die het aandrijft. Het kan een podcast, een diavoorstelling, een infographic, een animatie, een interactieve video en nog veel meer zijn. Denk groot, maar onthoud dat de ervaring gericht en passend moet zijn bij de informatie, waarbij slechts één leerdoel tegelijk wordt behandeld.
-
Een alles-in-één oplossing
Microlearning – ondanks wat veel diensten je willen doen geloven – is en mag niet het geheel van een leerecosysteem vervangen. Het is een zeer aanpasbare, gefocuste (daar is dat woord weer), tool in je gereedschapskist. Het moet waar nodig worden gebruikt naast een verscheidenheid aan andere leerstrategieën (blended classroom, e-learningmodules, storytelling, games en simulaties). Het belangrijkste is dat de combinatie die u kiest en de manier waarop u van plan bent Microlearning op te nemen als onderdeel van uw algehele aanpak, zorgt voor resultaten op de reis van uw leerling naar meesterschap.
Heb je nog iets toe te voegen? Wat zijn enkele andere belangrijke punten over wat wel en niet Microlearning is, of andere misverstanden over de praktijk die ik heb gemist? Begin hieronder een gesprek, ik hoor graag je mening.