Wat is Brightspace? En wat is een learning management systeem eigenlijk? Laten we de zaken vanaf het begin bekijken! Als degenen onder jullie die net beginnen zich nog steeds afvragen hoe cursussen in Brightspace echt werken, hebben we een lijst met veelgestelde vragen samengesteld die je moet doorlezen voordat je begint.
Wat is Brightspace? Wat is D2L?
Welkom! D2L (Desire2Learn) is onze bedrijfsnaam en Brightspace is ons product. Brightspace is een Learning Management System (LMS): een online ecosysteem voor je hele campus of schoolbestuur, waar studenten en docenten toegang hebben tot hun lessen.
Wat is een cursus/les in Brightspace?
Een cursus of een klas is gewoon een digitale ruimte die dienst doet als online klaslokaal. Het bevat tools
ontworpen om lesgeven en leren te vergemakkelijken, net als in uw face-to-face klaslokaal: Inhoud,
Discussies, quizzen en nog veel meer. En zeker, het fungeert als een plek waar mensen samenkomen om
Lesgeven en leren!
Groot! Dus hoe log ik in op mijn Brightspace om aan de slag te gaan?
Net als andere online platforms heb je voor Brightspace een eigen gebruikersnaam en wachtwoord.
Het enige dat u hoeft te doen, is naar uw unieke URL (verstrekt door uw beheerder) te navigeren om in te loggen.
Mogelijk heeft u een e-mail ontvangen met uw inloggegevens (controleer ook uw ongewenste e-mail), u kunt
in staat zijn om in te loggen met uw standaard instellingsgegevens, of u moet mogelijk uw ondersteuning vragen
team voor deze informatie.
Waar ga ik heen nadat ik ben ingelogd? Waar zijn mijn lessen?
Klik op de knop Cursus Selector pictogram om een lijst weer te geven van alle klassen die je hebt gevolgd
toegang tot gekregen.
Figuur: De Cursus Selector pictogram.
Hoe worden lessen toegevoegd? Wat moet ik doen als ik mijn lesgroep niet zie?
Een centrale systeembeheerder maakt alle klassen aan. Als je je klas niet ziet in de cursuskiezer, neem dan contact op met je systeembeheerder van je instelling om dit te regelen, zodat je je kunt concentreren op het lesgeven.
Wie kan mijn lessen nog meer zien? Zijn ze openbaar? Ik maak me zorgen over de privacy.
Nee, je lessen zijn niet openbaar. Alleen mensen die toegang hebben gekregen tot je lessen krijgen
ze kunnen zien en erin kunnen klikken. Normaal gesproken krijg je toegang tot de instructeur tot elke
lessen die je geeft; En uw leerlingen krijgen toegang tot alle klassen
die ze nemen. Je supportteam heeft mogelijk ook toegang op hoog niveau tot alle Brightspace
lessen voor administratieve doeleinden.
Zijn mijn klassen met elkaar verbonden? Zullen al mijn leerlingen alles zien?
Nee, je klassen bestaan onafhankelijk van elkaar. Wat je ook in één les stopt, het zal
gescheiden van je andere klassen en wordt alleen gezien door studenten die in die klas zijn ingeschreven.
Dus hoe worden mijn studenten toegevoegd aan mijn lessen? Hoe zit het met andere opvoeders?
Een centrale systeembeheerder maakt alle gebruikersaccounts en klassen aan en schrijft vervolgens iedereen in voor de juiste klassen met de juiste rollen - instructeur, leerling, enz. Je klas hoeft ook niet beperkt te zijn tot één docent; Er kunnen meerdere docenten in één klas zijn ingeschreven.
Ik denk dat ik het heb! Wat nu?
Gefeliciteerd - je bent nu klaar om erin te springen en Brightspace te verkennen! We raden u aan om vervolgens een van onze snelstartgidsen te raadplegen, die kan worden
te vinden op onze pagina met online leermiddelen Aan de slag met Brightspace.