Vraag: Als ik een bestaande cursus met inhoud kopieer naar een andere cursus, bevat de onderliggende cursus (gekopieerde cursus) dan de referentie van de bovenliggende cursus-ID wanneer deze wordt doorgegeven in een LTI-verzoek of is er een andere manier waarop ik de bovenliggende cursus kan krijgen? context_id?
Antwoord oorspronkelijk gepost op 21-4-2014 in het ValenceUsers forum door Viktor Haag.
Ik neem aan dat je vraag gaat over wat er gebeurt met LTI-koppelingen naar externe leermiddelen als je de inhoud van de ene cursus naar de andere kopieert? Ik ga er ook van uit dat de "context" waar je het over hebt de LTI-eigenschap is "context_id"?
Merk op dat de context_id beschrijft altijd de context van waarbij de LTI-lancering plaatsvindt op het moment van de lancering. Het is niet instelbaar op het moment van het plaatsen van de link en het bevat de context voor de lancering, en geen historische context.
Ook kun je via LTI niet bepalen uit welke koers de huidige context is gekopieerd.
Als u kopieert van een organisatie-eenheid van een cursussjabloon naar een organisatie-eenheid van een cursusaanbod en de cursussjabloon een bovenliggend onderdeel is van de cursuseditie in de organisatie-eenheidsstructuur van de D2L-leeromgeving, dan is die structurele informatie is beschikbaar via de API's van het Valence Learning Framework. Een aanroepende gebruiker met voldoende bevoegdheden kan de API's van de organisatiestructuur (http://docs.valence. desire2learn.com/res/orgunit. HTML (Engelstalig)) om eigenschapsdetails over organisatie-eenheden op te halen, inclusief hun positie in de cursushiërarchie. Houd er rekening mee dat de soorten gebruikers die LTI-lanceringen initiëren (cursusleiders en studenten) zelf mogelijk niet voldoende machtigingen hebben op basis van hun LMS-rol om deze API's te gebruiken: ze zijn meer bedoeld voor gebruik door gebruikers met de beheerdersrol.
En als je Cursus A naar Cursus B kopieert en je koppelt ze niet expliciet aan elkaar in de structuur van de organisatie-eenheid, is er echt geen manier om die kopieerbewerking achteraf bij te houden via de API. De "bron" van de initiële eigenschappen/gegevens van een organisatie-eenheid wordt niet als eigenschap bijgehouden: alleen de structurele relatie van de organisatie-eenheid binnen de hiërarchie is dat (waarop u zou kunnen leunen, als de regels rond het kopiëren in uw organisatie direct gekoppeld zijn aan de structuur van de organisatie-eenheid).
V: Als een cursus wordt gekopieerd, bevat de onderliggende cursus opdrachten met dode links naar externe inhoud. Als deze externe inhoud moet worden geactiveerd, moet de externe inhoudsprovider een koppeling tot stand brengen met behulp van de structuur van de organisatie-eenheid (indien aanwezig).Antwoord oorspronkelijk gepost op 22-4-2014 in het ValenceUsers forum door Viktor Haag.
Ik weet niet precies wat er gebeurt met de links naar externe leermiddelen tijdens een cursuskopie: ik geloof dat links naar externe leermiddelen worden gedupliceerd, maar de resource_link_id bijgewerkt (zodat bij het opstarten de nieuwe linklink dezelfde kenmerken heeft als de originele link: hij moet dezelfde consumentensleutel/geheim gebruiken, dezelfde eigenschappen hebben over welke informatie hij in de POST verzendt, enzovoort, maar het lijkt erop dat het een nieuwe linkplaatsing is vanwege een nieuwe resource_link_id).
Het enige wat ik wil suggereren is dat de context_id voor de LTI Launch wordt ingesteld op de starttijd, wanneer iemand op een link naar een externe leertool klikt die de lancering veroorzaakt. Daarom bepaalt de plaats van de link wat de lancering ervan iscontext_id zal zijn. LTI specificeert geen enkele manier om de erfenis van een linkplaatsing te traceren, en de D2L-leeromgeving biedt geen aangepaste eigenschappen om dit te traceren via de LTI-lanceringseigenschappen.
U kunt de Valence Learning Framework API gebruiken om de structuur van de organisatie-eenheid van het LMS te onderzoeken (waarbij een aanroepende gebruiker voldoende rolrechten heeft), maar deze informatie vertelt u alleen over de huidige status van de structuur: er is geen historische informatie beschikbaar. Daarnaast is er geen historische informatie over het kopiëren van cursussen zichtbaar via de API. Je zou zo'n relatie kunnen afleiden als je bijvoorbeeld weet dat de enige keer dat een cursuskopie plaatsvindt, is wanneer je een nieuw cursusaanbod maakt op basis van een cursussjabloon (je kunt dan de LF-API gebruiken om te zien welke organisatie-eenheden de ouders zijn van een cursusaanbod), maar dit zou slechts een gevolgtrekking zijn, en geen direct bewijs.
Vraag: Zal de topic_id nieuw worden gegenereerd voor de gemaakte opdrachten of zal het hetzelfde zijn voor alle gekopieerde cursussen? Ik vroeg me af of dit kon worden gebruikt om de gekopieerde cursus te identificeren.
Oorspronkelijk geplaatst op 5/2/2014 in het ValenceUsers forum door Viktor Haag.
Ik geloof dat de modules en onderwerpen in de nieuwe cursus allemaal nieuwe ID's zullen hebben die voor hen zijn gemaakt, en er wordt geen record van de vorige ID bijgehouden, dus nee, dat is ook geen manier om de "afkomst" van de inhoud bij te houden.